Historie en technische details
Bentley S1 / Hooper / Saloon
Body style Saloon   Body bouwer Hooper ( Empress Line Model )
Chassisnummer B 500 EG   Motornummer BE250
Exterieur Blauw   Interieur Licht blauw-grijs
Gelezen mijlen 53790   Stuur RHD
Versnellingsbak Automaat   Prijs P.O.A.
1959 Bentley S1 Hooper Empress Line, chassisnummer B500EG. Het chassis werd al in mei 1957 aan Hooper geleverd, maar het duurde tot januari 1959 voordat de auto geregistreerd werd. Eerste eigenaar was William J. Charlesworth, eigenaar van Charlesworth Mouldings Ltd., een firma die vandaag de dag nog steeds bestaat. Uitgevoerd in Ming Blue met een licht Blauw-Grijs interieur. Uitgerust met de zeer gewilde stuurbekrachtiging, automatische versnellingsbak en een hoge compressie cilinderkop (volgens de RREC chassis kaart). In 1970 kwam de auto in handen van meneer Victor Crabb, een bekende Engelse verzamelaar. De auto had toen 40.364 mijl op de teller. In 1973 werd de motor bij een mijlenstand van 41.571 gedeeltelijk gereviseerd. Na de dood van meneer Crabb kwam de auto in 1996 naar Nederland, waar hij deel uitmaakte van de verzameling van een Nederlandse enthousiast. De huidige mijlenstand van 53.790 is hoogstwaarschijnlijk de originele stand. Een uitgelezen kans om een door een zeer hoogstaande koetsbouwer Hooper gebouwde auto te kopen. De auto is voorzien van alle gereedschappen.
Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper Bentley S1 / Hooper