Body style |
Coupé |
|
Body bouwer |
Mc Near |
Chassisnummer |
315LF |
|
Motornummer |
21153 |
Exterieur |
Two-tone groen |
|
Interieur |
Grijs |
Gelezen mijlen |
65792 |
|
Stuur |
LHD |
Versnellingsbak |
Handgeschakeld |
|
Prijs |
P.O.A. |
Op de chassiskaart van de Rolls-Royce Silver Ghost 315LF staat dat de eerste geregistreerde "eigenaar" E.L. Butler was. Hij was de autodealer en nam de auto in ontvangst op 23 oktober 1924. Butler verkocht de auto op 1 december 1924 aan D.M. Baker, die de eerste particuliere eigenaar werd.
Toen de Silver Ghost nieuw was, had hij het stuur aan de rechterkant. De auto was uitgevoerd in twee verschillende kleuren donkergroen en was voorzien van een kale aluminium motorkap. De koetsbouwer was GW McNear uit Boston, die voor zover bekend minstens 10 Rolls-Royces heeft gebouwd. In september 1924 bouwde de fabriek in Springfield de eerste auto met het stuur aan de linkerkant. In 1925 werd de 315LF door de Rolls-Roycefabriek omgebouwd naar een auto met het stuur aan de linkerkant, waarbij de 4-versnellingsbak behouden bleef.
De heer Baker verkocht de auto op 25 november 1927 aan H.H. Helbrush. De heer Helbrush hield de auto slechts een korte tijd en verkocht hem aan V.M. Goodwin, die waarschijnlijk een dealer was. Goodwin verkocht de auto op 31 januari 1928 aan dokter D. Rex in Los Angeles, Californië.
Naar verluidt is Stanley Stewart, een werknemer van de serviceafdeling van Rolls-Royce America, ook enige tijd eigenaar van de auto geweest.
In 1943 was de eigenaar H. Jaster. De heer Jaster woonde in de stad La Centre in de staat Washington en was eigenaar van de auto tussen 1943 en 1965. Aangenomen wordt dat na het overlijden van de heer Jaster de auto naar familieleden in Oregon is gegaan.
Het is niet bekend wie de eigenaren waren tussen 1965 en 1988. In 1988 werd de auto gekocht door autodealer C. Howard van CAR Howard Ltd. Helaas raakte de Silver Ghost betrokken bij een transportongeval en in augustus 1988 verkocht dhr. Howard de auto, vrij snel na het voorval. De volgende eigenaar was Patrick Lapin uit België, die de auto enkele jaren had. Dhr. Lapin adverteerde de auto in de Silver Ghost Register-sectie van het RREC-clubblad in juni 1996.
In januari 1999 werd de auto gekocht door Han de Vaal van Garage de Vaal in Nederland. In december 2000 verkocht hij de Silver Ghost aan RoWi-VE Classic-Car-Restorations uit Nederland, die de auto gedurende een periode van 10 jaar restaureerde.
Na de restauratie, in juni 2024, kocht Han de Vaal van Garage de Vaal de auto terug van RoWi-VE Classic-Car-Restorations.