Historie en technische details
Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting / Sedanca de Ville
Body style Sedanca de Ville   Body bouwer Gurney Nutting
Chassisnummer GMP 73   Motornummer K28W
Exterieur Zwart / Geel   Interieur Crem rode bies
Gelezen mijlen 53446   Stuur RHD
Versnellingsbak Handgeschakeld   Prijs P.O.A.
Rolls-Royce 25/30 HP #GMP73 is een bijzonder elegante Sedanca de Ville. Voor zover bekend is het de enig overgebleven 25/30 HP Sedanca de Ville die door John Blatchley werd ontworpen voor Gurney Nutting. Het is een veelvoudige prijswinnaar, zoals de Elegance prize op de RREC National Rally van 2010. De auto heeft diverse zeer bijzondere specificaties, zoals de zogenaamde “pontoon wings”, de typische langerekte spatschermen. Maar ook de markante vormgeving van de achterkant en het unieke ontwerp van de afdekplaten over de achterwielen maken deze auto zeer bijzonder. Verder maken ook de gekantelde B-stijl, de grote Lucas R100 koplampen, de elektrisch bedienbare separatie, de typische ‘Owl-Eye’ achterlichten ende ACE wielplaten deze auto tot een zeer aantrekkelijk bezit.
De Sedanca de Ville werd in februari 1938 nieuw afgeleverd aan Mevr G. Marsh uit Edgbaston in Engeland. Ze behield de auto acht jaren en verkocht hem toen aan J.F. Kenure uit Feltham, Middlesex. In 1965 ging hij over naar C. Berens uit Ewshott, Surrey. Men vermoedt dat hij in 1972 werd opgeslagen; in 1988 ontdekte Christies de auto als ‘barn find’ en bracht hem in zeer goede technische conditie ter veiling. Hij werd gekocht door Paul Pennell uit Weedon, Northamptonshire, die hem voor meer dan £50.000 liet restaureren. In januari 2006 werd hij gekocht door David en Jacqueline Gray uit West Wittering, Chichester, die in de jaren 2006 tot 2014 voor £99.430 aan verdere verbeteringen aanbrachten. Zij bezochten er diverse shows en evenementen mee en sleepten er belangrijke prijzen mee in de wacht.

Alle technieken, de verf, het hout, het leer zijn in goede conditie en het is een waar genoegen om met de auto te rijden. De carrosserie heeft op sommige punten wat aandacht nodig. Geschat wordt (maar het kan niet worden aangetoond) dat hij in de 78 jaren van zijn bestaan niet meer dan 53.000 mijlen heeft gereden.
De auto wordt geleverd met een gereedschapskist onder de gehele breedte van de voorstoelen, het originele handboek en met een uitgebreid historisch dossier.
Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting Rolls-Royce 25-30 / Gurney Nutting