Historie en technische details
Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward / Saloon
Body style Saloon   Body bouwer Park-Ward
Chassisnummer WCB 45   Motornummer W173B
Exterieur 2x Groen   Interieur Bruin
Gelezen mijlen 81055   Stuur RHD
Versnellingsbak Handgeschakeld   Prijs P.O.A
De Rolls-Royce Silver Wraith #WCB45 werd in januari 1949 afgeleverd aan meneer E.W. Collinson uit Halifax, Yorkshire, Engeland, met kenteken KLE790. Meneer Collinson, geboren in 1879, was de eigenaar en algemeen direkteur van T. Collinson & Sons Ltd., een beroemde thee en koffie handelaar die in 1835 werd gevestigd in Halifax. Helaas heeft meneer Collinson, die eerder een vooroorlogse Rolls-Royce Wraith bezat, niet lang kunnen genieten van zijn nieuwe auto. Tijdens zijn vakantie in augustus van dat jaar viel hij van een 60 meter hoge klif bij Scarsborough. Na zijn dood werd de auto door de firma gehouden tot 1953, toen hij werd verkocht aan meneer G. Oldroyd. Van de verdere geschiedenis van de auto is niet veel bekend. In de tachtiger jaren was de Silver Wraith eigendom van de heer Foster in de Verenigde Staten. In 1997 werd hij aangekocht door een Fransman en in 2001 door een Nederlandse enthousiast. Sindsdien is hij altijd in Nederland geweest.
De auto werd bij Park Ward gebouwd met design nummer 45, hun standaard 4-deurs saloon zonder separatie en met een handgeschakelde 4-versnellingsbak . Hiervan werden er in totaal 62 gemaakt. Hij is uitgevoerd in een aantrekkelijk twee kleuren groen kleurenschema met het origineel bruin lederen interieur en met bruin tapijt. De auto is verder uitgerust met een groot schuifdak. Gezien de compacte afmetingen voor Silver Wraith begrippen, een ideale owner-driver auto.

Deze Silver Wraith heeft een grote service gehad. Tevens zijn de volgende werkzaamheden verricht: oliefilter vervangen, bougies vervangen, twinset contactpunten vervangen, kleppen gesteld en pakkingen vervangen, alles afgesteld en getuned, uitlaatsysteem vervangen, remtrommels gedemonteerd en alles gecontroleerd, gereinigd en afgesteld, remslangen vervangen, hoofdremcilinder gerevideerd, remolie vervangen en systeem ontlucht, voorste draagarmrubbers vervangen (“tennisbal”), versnellingsbakrubber vervangen, versnellingsbak trekstangrubbers vervangen, versnellingsbak supportstangrubbers vervangen, radiateurdop vervangen, achterste schokbreker bufferrubbers vervangen, temperatuur- en oliedrukmeter gerevideerd, gehele lederen binnenkant gerestaureerd.
Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward