Historie en technische details
Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward / Saloon
Body style Saloon   Body bouwer Park-Ward
Chassisnummer ELW 9   Motornummer L9E
Exterieur Blauw / Grijs - Metallic   Interieur Grijs
Gelezen mijlen 18894   Stuur RHD
Versnellingsbak Automaat   Prijs P.O.A.
In 1955 werden alle Silver Wraiths gebouwd op chassis met de lange wielbasis. De motoren waren opgewaardeerd naar de zes cilinder 4887 cc motoren die ook in de Silver Clouds werden ingebouwd. Alle exemplaren werden uitgerust met de automatische vierversnellingsbak. Deze Silver Wraith #ELW9 is voorzien van al deze aantrekkelijke specificaties. Koetsbouwer Park Ward bouwde een zeer elegante 4d6l (vier portieren, zes zijruiten) Touring Limousine koets, nummer N.238, ontwerp 703. Dit ontwerp werd slechts 14 keer gebouwd, wat hem tot een zeldzame Silver Wraith maakt. De auto is van buiten en van binnen gerestaureerd en is in zeer goede conditie. De lak heeft een opvallend donker blauw over zilvergrijs kleurenschema, dat de vloeiende lijnen van de koets prachtig accentueert.
Deze Silver Wraith Touring Limousine #ELW9 werd tentoongesteld op de Park Ward stand van de Earls Court Motorshow van 1955. De eerste eigenaar was het bedrijf Blindells Ltd, dat meerdere Rolls-Royces in bezit had en dat deze Silver Wraith in ontvangst nam in oktober 1955.

Er is al heel veel werk aan deze auto verricht zoals: alle boordgereedschap compleet gemaakt, 2 nieuwe originele decanters geplaatst, kofferruimte geheel nieuw bekleed, vloerbedekking vóór vernieuwd, voorstoelen opnieuw bekleed, er is een hele grote service uitgevoerd en er zijn heel veel reparaties verricht zoals: de motor inwendig in zijn geheel gereinigd, dynamo gerevideerd, kachelradiateur vervangen, motorsteunen vóór vervangen, achter schokbrekerstootbuffers vervangen, radiateurdop vervangen, drie radiateurslangen vervangen, V-snaar vervangen, pedaalrubber vervangen, uitlaat compleet vervangen, aftap- en kachelkranen vervangen, carburateur gerevideerd, en heel veel meerdere kleine onderdelen die omschreven zijn op de onderdeellijsten.
Het houtwerk ziet er perfect uit, onder de motorkap is het zeer mooi en er is veel werk aan verricht, de binnenzijde moet nog afgebouwd worden, de onderzijde is in een zeer nette staat, de carrosserie is hard maar het lakwerk kan wat aandacht gebruiken. Deze auto is nog niet helemaal klaar maar kan zo gekocht worden of het is bespreekbaar om hem geheel of gedeeltelijk af te maken. De auto is uiteraard goed lopend en goed rijdbaar.
Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward Rolls-Royce Silver Wraith / Park-Ward